20.5.2012

Olohuoneen uudet raidat

Pitkästä(?) aikaa jotain pientä uutta sisustukseen... Tai en tiedä voiko tätä nyt kuinka uudeksi sanoa, aloitin tämän neulomisen nimittäin jo aikalailla tasan kuukausi sitten. No, hitaasti ja varmasti tuli valmista, ja olen erittäin tyytyväinen itseeni että sain neuletyöni yleensäkin valmiiksi, samoin siihen että siitä tuli vieläpä sen näköinen että sen kehtaa laittaa kotiinsa esille. Ei varmaan tosin täydellinen, mutta kelpaa minulle. :)

Olin nimittäin aikoinaan koulun kässätunneilla se sähläri, joka kunnostautui lähinnä silmukoiden pudottamisessa puikoilta ja nurjien neulomisessa kun olisi pitänyt tehdä oikeaa (tai päinvastoin). Nyt tänä keväänä olen kuitenkin löytänyt neulomisen uudestaan, tällä kertaa vähän kouluvuosia paremmalla menestyksellä. 

Ehkä syynä on osittain se, että olen valikoinut tarpeeksi yksinkertaisia ohjeita tällaiselle aloittelijalle. Ensin syntyi tuubihuivi sekä itselle että äidille, nyt tämä ihana Mrs Jones -blogin Jonna Kivilahden Novitalle suunnittelema mustavalkoraidallinen tyynynpäällinen. 

Jäinkin neulomiseen koukkuun heti kerralla, rentouttavaa hommaa ja mukava saada kotiin itse värkättyjä sisustusjuttuja. Omia malleja en vielä osaa suunnitella, mutta onneksi tuosta samasta Novita -lehdestä löytyy lisääkin näitä mustavalkoisia sisustustekstiilejä, samoin hauskoja virkattuja koreja. Uskaltaisikohan sitä seuraavaksi tarttua virkkuukoukkuun...?







4 kommenttia:

  1. Mulla on ollut jo itseasiassa muutaman kuukaudenkin ajatuksena virkata koreja kylppäriin. Kyllä minä vielä ne teen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei muuta kuin puikkoja ja lankoja ostamaan ja virkkaamaan. :)

      Poista
  2. Sopii hienosti teidän olkkariin! Mitä lankaa muuten käytit? Ja kokeile vaan rohkeasti virkkaamistakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Lanka oli Novitan Hanko. Ja jospa sitä virkkaamistakin tosiaan tästä rohkaistuneena uskaltautuisi kokeilemaan... :)

      Poista

Kiitos kommentista! :)