10.8.2012

Perjantai-inspiraatio: Kodikas ja värikäs asunto

Olen aika kaksijakoinen sisusutaja: toinen puoli minussa innostuu mustavalkoisesta tyylikkyydestä ja moderneista, usein aika minimalistisistakin sisustuksista, ja se toinen puoli puolestaan rakastaa värejä ja kotoisuutta sekä retromeininkiä ja vanhoja esineitä. Tuo jälkimmäinen minä ihastui välittömästi tähän Stadshem-asuntoon, johon on stailattu mielestäni varsin onnistuneesti kodikas tunnelma.

Näiden kuvien jälkeen tekisi mieli käydä poimimassa omaankin kotiin värikkäitä kukkia maljakoihin ja asetella söpöja purkkeja ja purnukoita esille keittiöön. Olen myös viimeistään nyt vakuuttunut että vanhat kirjoituskoneet ovat aivan upeita sisustuselementtejä.

Oikein ihanaa perjantai-iltaa ja viikonloppua kaikille! Ainakin täällä Oulussa aurinko näyttää kurkistelevan pilvien raosta, joten toivottavasti viikonlopusta pääsisi nauttimaan vähän kesäisemmässä säässä.

 PS. Kiitokset kaikille edelliseen postaukseen kommentteja ja onnitteluita jättäneille! :)






Kuvat: Stadshem

4 kommenttia:

  1. Mulla on vähän sama. Tykkään minimalistisesta tyylistä ja että tavaraa on vähän. Valkoinen ja musta viehättää. Mutta samalla tavalla myös mua ihastuttaa noi kuvat kuin sua. En ehkä omaa kotia noin rönsuilevasti sisustaisi, mutta just vanhat tavarat ja värit tekevät tuosta tosi kauniin... Vanhaa tavaraa ja puuta on taas alkanut meillekkin eksymään....

    VastaaPoista
  2. Tasan sama. Mä tykkään ehkä enemmän värikkyydestä ja retrosta, mutta silti luulen uuden kotini lähtevän enemmän musta-valkoiseen ja siistiin...tosin keittiössä on punaista jonkin verran. :)

    VastaaPoista
  3. Hanna ja Kissaämmä, minäkään en ehkä haluaisi tuollaista sisustusta omaan kotiini. Tuonnäköisessä asunnossa olisi sen sijaan varmasti hauska käydä kyläilemässä - varsinkin jos tarjolla olisi noita toisessa kuvassa näkyviä cupcakeja. :)

    VastaaPoista
  4. Sama täällä. Huomaan ihastuvani ennen kaikkea sisustuskuviin, joissa vallitsee rento järjestelmällisyys: kauniita pikkutavaroita on sommiteltu harmonisiksi asetelmiksi ja vaaleata yleisilmettä piristävät kirkkaat ja raikkaat väripilkut.
    Vaaleaa puuta löytyy meidänkin kotoa, ja makuuhuoneesta ripaus limenvihreää ja lastenhuoneesta keltaista, mutta kovin uskaliaasti en ole vielä rohjennut väreillä iloitella. Enkä omassa arjessani jaksaisi myöskään niitä asetelmia, vaan olen enemmän minimalismin kannattaja. Muiden kotona rönsyävät ja runsaat sisustukset ovat upeita, ja hieman kadehtienkin niitä katson: minä en osaisi samanlaista saada aikaan.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! :)